Dopravní podniky musejí kvůli covidu rušit některé linky MHD. Jak situaci zvládají v Karlových Varech?
ilustrační foto
Karlovy Vary

Karlovy Vary - V některých dopravních podnicích v České republice je situace ohledně nemoci covid-19 a následných karantén natolik vážná, že se musejí rušit i linky městské hromadné dopravy. To se zatím netýká Karlových Varů. Místní dopravní podnik zatím vše zvládá.

„Máme samozřejmě několik řidičů nemocných a část také v karanténě, ale k dnešnímu dni se jedná o čtyři kolegy z celkového počtu 240 zaměstnanců. Situace tedy zatím není nijak vážná a zatím zvládáme plnit všechny své závazky v dopravní obslužnosti,“ říká místopředseda představenstva pověřený řízením společnosti Lukáš Siřínek. Ten se společně se svým týmem na možný příchod mutace omikron připravoval a hledal nejrůznější krizové scénáře. Ty se zatím nenaplňují, proto si cestující nemohou na problém v karlovarské městské hromadné dopravě stěžovat. „Věříme, že to zvládneme, i kdyby se situace mírně zhoršila. Řidiče i další zaměstnance samozřejmě pravidelně testujeme, a plníme vše, co nám nařizuje ministerstvo zdravotnictví a vláda. Situaci stále monitorujeme, a to nejen v naší společnosti, ale v celém Karlovarském kraji,“ doplňuje Lukáš Siřínek.

Dopravní podnik Karlovy Vary (DPKV) je ale zasažen koronavirovou krizí úplně jinak. Již dva roky zaznamenává pokles tržeb nejen za provoz městské hromadné dopravní a další přepravní služby, ale chybí mu i peníze z parkovišť a dalších služeb, které má ve svém portfoliu. „I přesto, že situace v našem dopravním podniku není z hlediska příjmů ideální, držíme ceny jízdného stejné jako v minulých letech. Zatím se nám to daří zvládat i v době, kdy se mnohonásobně zdražují všechny energie a v poslední době i pohonné hmoty,“ konstatuje náměstek karlovarské primátorky, který má dopravu ve své gesci, Tomáš Trtek.

A další podstatnou věcí z hlediska karlovarského dopravního podniku je i pravidelná modernizace vozového parku. Ten v Karlových Varech patří mezi nejmladší v republice. Navíc je provoz autobusů maximálně ekologický. „Obnova vozového parku patří k našim prioritám již řadu let a každoročně se nám daří získávat dotační peníze na nákup nový vozů. S tímto trendem počítáme i v letošním roce, kdy opět nabídneme cestujícím svezení v nových vozech,“ dodává předseda představenstva DPKV Jiří Vaněček.

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru