Ilustrační foto. Foto: ŘSD
Karlovy Vary

Karlovarský kraj - Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) začalo stavět sedm kilometrů dlouhý úsek dálnice D6 Žalmanov – Knínice v Karlovarském kraji. Nahradí nynější silnici I/6. Cena stavby, která vzešla z výběrového řízení, je 2,16 miliardy Kč bez DPH. Po nové dálnici, jejíž součástí budou i dva kilometry ochranných bariér proti ptactvu, by měli řidiči jezdit od listopadu 2027. Už letos v září zprovozní ŘSD téměř 15 kilometrů D6 ve středních Čechách, na konci roku 2,2 kilometru dálnice u Lubence.

„Úsek D6 Žalmanov – Knínice navazuje na stavbu úseku Knínice – Bošov, kterou jsme zahájili letos v březnu. Aktuálně stavíme více než 40 kilometrů dálnice D6. Právě D6 je jednou z dálnic, jejichž dostavba v posledních letech významně pokročila. Již za dva měsíce se mohou řidiči těšit na zprovoznění dvou zbývajících středočeských úseků u Hořoviček a Hořesedel v celkové délce téměř 15 kilometrů, tím dokončíme D6 ve Středočeském kraji. Děláme vše pro to, aby celá dálnice z Prahy do Karlových Varů byla hotová v roce 2028,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.

Součástí stavby bude šest mostů, dva nadjezdy a železniční most. Údolí Bochovského potoka překlene most dlouhý 211 metrů, jehož nosná konstrukce bude spojitá dvoutrámová z monolitického předpjatého betonu o pěti polích. Na dálnici vznikne i mimoúrovňová křižovatka Bochov, jejíž větve budou kilometr dlouhé. Úsek bude končit napojením na stavbu D6 Žalmanov – Olšová Vrata, která by měla začít v roce 2026. Zajímavostí je poměrně velký rozsah ochranných bariér proti ptactvu. Budou tři, dohromady dlouhé 1,8 kilometru. Stavba se nachází na okraji ptačí oblasti Doupovské hory, nejbližší zvláště chráněné území je přírodní památka Za Údrčí, asi 700 metrů od budoucí dálnice. Ptačí bariéra vysoká čtyři metry je navržená jako neprůhledná clona, dobře viditelná pro ptáky. Mezi ocelové sloupky se vloží dřevěné panely. Bariéry budou na pravé straně dálnice, poblíž rybníků. 

„Dálnice především odvede dopravu z těsné blízkosti obcí, kudy nyní jezdí motoristé po silnici první třídy. Je to víc než 11 000 aut denně. Lidem v přilehlých obcích se výrazně uleví, zároveň se výrazně zvýší bezpečnost dopravy. Při organizaci prací bude nejnáročnější patrně konec stavby směrem na Karlovy Vary, kdy bude nutné složitě etapizovat výstavbu v místech, kde se dálnice napojí na silnici I/6. Zajímavostí je, že zhotovitel při stavbě využije namísto posypu drceným kamenivem vápennou suspenzi jako ochranu infiltračního postřiku. Tato technologie výrazně prodlužuje životnost vozovky. Dostavba dálnice D6 z Prahy do Karlových Varů je pro ŘSD zásadní prioritou, což je na rozestavěnosti této dálnice v posledních letech také vidět,“ řekl generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

Ze zhruba 114 kilometrů dlouhého spojení mezi hlavním městem a Karlovými Vary zbývá dokončit 56 kilometrů dálnice. ŘSD plánuje, že příští rok začne stavět zbylé dva úseky dálnice D6 mezi Prahou a Karlovými Vary. Dálniční propojení těchto dvou měst by mělo být hotové v roce 2028. (TZ/ŘSD)

D6, Žalmanov – Knínice

  • délka: 6 950 m
  • zhotovitel: EUROVIA CZ, BERGER BOHEMIA, Stavby mostů
  • cena stavby dle smlouvy: 2 163 333 670 Kč bez DPH
  • protihlukové stěny: 2, celková délka 905 m
  • zahájení realizace: 07/2025
  • zprovoznění: 11/2027
  • délka stavby do zprovoznění: 28 měsíců

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru