Zájem o panenky Barbie v Česku roste. Šílenství vyvolává stejnojmenný film
Ilustrační foto
Zajímavosti

ČR - V Česku se letos prodá panenek Barbie o desítky milionů korun více, než je běžné. Díky stejnojmennému filmu, kasovnímu trháku, a souvisejícímu „halo efektu“.

Celosvětově se ročně prodá panenek Barbie za v přepočtu bezmála 40 miliard korun. Česko z této částky zodpovídá za zhruba 60 milionů korun. Podíl Česka na globálním trhu s panenkami a plyšovými hračkami představuje zhruba 0,2 procenta.

Panenek a „plyšáků“ se v Česku ročně prodá přibližně za 900 milionů korun. Podíl prodaných „Barbín“ tedy činí zhruba sedm procent. Přibližně každá čtrnáctá prodaná hračka-postavička – ať už panenka nebo plyšová hračka – tedy je v Česku právě panenka Barbie, případně tedy Ken.

Ve druhém letošním čtvrtletí se celosvětové prodeje panenky Barbie propadly o šest procent, vyplývá z údajů jejího výrobce, americké firmy Mattel, zveřejněných tuto středu. Společnost Mattel se však spoléhá na to – a akcioví analytici souhlasí –, že po uvedení filmu dojde k výraznému nárůstu prodejů a na trvalejší takzvaný „halo efekt“. Tedy na trvaleji zvýšené tržby za panenku Barbie a jejího přítele Kena, kteří jsou hlavními hrdiny současného kasovního filmového trháku, „Barbie“.

Zmíněné výsledky za druhé čtvrtletí ještě nepokrývají dobu enormního zájmu veřejnosti o panenku, neboť film měl celonárodní premiéru ve Spojených státech teprve minulý pátek.

Film zvedá prodeje „Barbín“ také v Česku. Zvyšuje prodeje panenek o příslušenství až o stovky procent. Tento silný efekt, daný nedávnou premiérou filmu, však odezní. Nicméně i v Česku by se díky úspěchu filmu, a trvalejšímu „halo efektu“, mohlo prodat letos „Barbín“ celkově o až o třetinu více než běžně. Tedy za zhruba 80 milionů korun. S pozdravem Lukáš Kovanda, Ph.D. Hlavní ekonom, Trinity Bank

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru